fredag 27 augusti 2010

Tjoohoo...

...idag har vi tränat hos Eva och det är alltid lika roligt. Jag ser verkligen fram emot dessa träningspass eftersom vi alltid får en massa matnyttigt med oss hem. Idag fick vi dessutom sällskap av aussin Trolla och hennes matte Camilla.

Vi visade upp våra färdigheter i apporteringen, framförgåendet och budföringen och vi fick mycket väl godkänt av fröken. Hon tyckte dessutom att Esters fokus har blivit så mycket bättre den sista tiden. Förr var hon väldigt intresserad av vad Eva höll på med, vad hon sa och vad som hände runt omkring. Nu har hon börjat släppa det och inte ens Trolla och hennes matte störde Ester något nämnvärt.

Som en liten överraskning hade Eva lagt några spår till oss. Till att börja med gick jag ett spår med Evas hund Nikki. Eftersom lilla Myran är skadad och blir alldeles tokig om Eva går ut med Nikki så gjorde jag det. Hon är en väldigt trevlig hund att spåra och det är tur för annars hade jag nog inte hittat hem igen.

Näst ut var Ester och där blev början lite tokig efter ett missförstånd mellan mig och Eva. Hon gick hyfsat bra i övrig men missade en pinne av fem. Sist ut var Simba som inte alls var med på noterna idag. Spårade gjorde hon men inte där Eva lagt det, men vad gör det. Hon är mest nöjd med att bara få vara med.

Mest motion tror jag i alla fall att jag fick. Det var inga korta spår precis och terrängen var upp och ner. En timme tog det totalt och jag var helt slut. Efteråt vankades det fika och det var jag väl förtjänt av, i alla fall om du frågar mig :)

Imorgon blir det långpromenad i skogen med Lisa och därefter förberedelser inför söndagens utställning. Ester behöver ett bad och lite finjusteringar med trimsaxen. Utställning är inte vår grej egentligen men det kan vara kul som omväxling. Ska Ester dessutom ha valpar framöver är det ju bra om hon är fin på pappret också. Jag tycker ju självklart att hon i vilket fall som helst är världens bästa och finaste hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar