torsdag 12 augusti 2010

Spår, skog och bad

Efter några dagars träningsledigt kändes det bra att lägga in ett träningspass idag. Jag packade in hundar och spårgrejer i bilen och åkte till parkeringen vid Bertilssons stuga. Jag började med att lägga var sitt spår till hundarna, ett lite längre till Ester och ett lite kortare till Simba.

Medans spåren vilade tog vi en timmes promenad ner mot lilla Delsjön och runt i skogen där. Ester ville bada och då tyckte jag allt att hon kunde simma lite med..och det gjorde hon gärna :)
Jag var ju bara tvungen att föreviga hennes bad- och simglädje som denna sommar plötsligt växt fram.

Ut till pinnen...

...och in igen.

Ester gick sitt spår stundtals riktigt bra och däremellan lite för flängigt för min smak. På grund av detta så missade hon en pinne men de andra fyra fick vi med oss in. Simba gick kanon som vanligt och tro det eller ej, på gammeldar kan jag till och med få henne att plocka upp pinnarna om jag ger henne kommandot "apport". Söta lilla Simba som börjar bli till åren och höra dåligt har i alla fall en näsa som det inte är några fel på.

Snart dags för mig att åka till jobbet och i eftermiddag väntas troligtvis en skogspromenad med husse. Han har nämligen "leta svamp-mani" nu för tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar