måndag 23 augusti 2010

Inte alltid som man tänkt sig

I lördags åkte vi ner till Stråvalla och hälsade på mamma och pappa. Regnet hängde i luften men vi gick ut alla 3 på en långpromenad längs med havet. Vi hann inte mer än någon km innan det klarnade upp och blev riktigt soligt och varmt.

När vi kom tillbaka till huset tog jag en sväng till Thelmas grav och rensade lite runt gravstenen. Hon är begravd i mina försäldras trädgård och tidigare i sommar växte det liljekonvaljer bredvid stenen. Jag saknar dig min älskade vän.

Jag hade räknat med en lugn kväll och natt men så blev det icke. Simba blev dålig och kräktes på kvällen och natten. Vid 4 tiden somnade jag efter att ha varit uppe några vändor så gårdagen var aningen seg. Hon verkade bättre redan igår eftermiddag och efter 1 dygns svält fick hon äta lite ris och fiskbullar.

I övrigt blev gårdagens aktiviter ett spår på äng för Ester och en liten lugn promenad för båda hundarna. Trots mycket motvind och sidvind så spårade Ester jättebra och alla 4 vinklarna tog hon klockrent. På eftermiddagen var vi hos Lidéns på middag och innan hemfärden satt Ester och nickade till på trappen. Trots ganska kort promenad på dan så var hon väldigt trött efter en händelserik dag.

Imorse packade jag in hundar, trimbord, klippmaskin och saxar och åkte till Marie och Oliver i Härryda. Jag skulle dels hjälpa Marie att trimma Oliver och dels skulle jag få med mig kantareller hem. De hade igår plockat dryga 10 kilo i deras skog och kunde/ville inte ta hand om allt.

Vi passade även på att ta en promenad i skogen tillsammans. Hundarna badade i en sjö och Ester och Simba simmade en hel del.

Oliver var dock mer tveksam och ville inte gå i mer än med fötterna.

Det var en rejäl kasse kantareller jag fick med mig hem från Marie. 2,3 kg visade min våg så nu har Claes lite att göra när han kommer hem ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar