lördag 15 augusti 2009

Valpträff

Idag hade Esters uppfödare Kari och Peter ordnat en valpträff. Eftersom Ester är nyopererad kunde hon tyvärr inte följa med. Jag åkte dit en sväng utan hund och det var riktigt kul att se hennes kullsyskon.

Ella och Oliver har vi träffat en hel del men resterade syskon hade jag inte sett sedan innan de flyttade till sina nya hem. Alla valparna var väldigt fina men självklart ingen så fin som Ester. Kände att jag saknade henne när jag var där och såg dem andra. Jag har så otroligt mycket känslor för min lilla krabat. Hon har verkligen tagit mig med storm och fyllt tomrummet efter Thelma vilket jag inte trodde någon ny hund skulle kunna göra. Jag är så glad att just hon blev vår nya vovve.

Det var verkligen full fräs när alla hundarna sprang omkring och lekte, totalt var det 6 st 5 månaders och 3 st vuxna. Mamma Lizza verkade inte så glad över återseendet, tyckte nog mest att dem var jobbiga.

Imorgon är det dags för första tillfället på valpkursen och även då ska jag gå utan hund. Nu ska Ester kurera sig den kommande veckan så vi kan köra på som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar