söndag 30 augusti 2009

Utställningen

Esters första utställning är avklarad och hon skötte sig riktigt bra. Det är mitt fel att hon hoppade lite när hon visades, jag har ju inte tränat så mycket på det. Det gjorde att Kari fick hålla igen henne lite och då visade hon inte upp sig lika bra. Ester blev placerad 3:a av 3 och det låter kanske inte så jättebra men hon fick ett bra omdöme.

"Feminint huvud, mörka ögon. Milt uttryck. Bra hals och skuldra. Något kort i sin överarm. Tillräcklig bröstkorg med djup. Stark rygg. Något fallande kors. Rör sig något ostabilt fram. Ok från sidan men behöver lite mer påskjut bak. Positiv och glad. Trevligt visad."


Jag vet inte vad jag ska säga om att vara på utställning. Jag förstår att man blir lite ledsen när man måste visa sin hund på en geggig gräsplan i spörregn (vi hade tur, solen tittade fram precis när Ester var inne). Det är lite tröstlöst att bada och göra hunden fin när den ändå är brun upp till magen när man väl kommer in i ringen. För min del är det lite för mycket runt omkring. Tält, vagnar, burar, täcken, overaller med mera.
Det var en rolig upplevelse och jag ska träna lite mer med Ester till nästa utställning vilket troligtvis blir i början av november. Då ska hon minsann visa det fina steg som hon faktiskt har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar