torsdag 27 augusti 2009

Nyfriserad

Idag har jag och Ester varit och hälsat på hennes uppfödare Kari, mamma Lizza och syster Elza. Lizza tyckte mest att Ester var jobbig men Elza ville vara med och leka en stund. Det var välbehövligt för Ester var en liten piraya på morgonpromenaden idag.

Efter att Ester fick leka av sig en stund var det dags att ta fram trimbordet. Trots att det inte är värst kul att bli trimmad skötte hon sig riktigt bra. Vi ville att hon skulle bli extra fin eftersom hon ska ställas ut på söndag. Jag tyckte hon blev jättefin men Kari var inte helt nöjd. Eftersom det bara är 3 dagar kvar till utsällningen hinner inte ojämnheter att rätta till sig så därför var det extra viktigt att det blev bra.

Här kommer en före och en efter bild. Hon är ju underbart söt på båda men när hon är trimmad ser hon ut som en springer ska se ut.



På lördag ska jag bada henne, klippa tassar och finjustera morrhåren. Det allra sista finliret får göras på plats innan det är dags att gå in i ringen. Jag hoppas hon kommer sköta sig och få en fin bedömning. För min del är hon oavsett resultat världens finast valp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar