fredag 28 augusti 2009

En jobbig dag

Nu är Simba på Blå Stjärnan och jag tänker på henne hela tiden. Har lite svårt att koncentrera mig på jobbet känner jag. Hoppas allt går bra med sövning, provtagning mm och att de tar väl hand om henne. Simba brukar bli väldigt populär hos veterinärer eftersom hon är så himla snäll och lugn. Hon gillar alla och hennes taktik är att försöka fjäska bort det läskiga. Hon blundar och lägger huvudet på någon lämplig arm och jag tror nästan hon tänker "bingo, bingo" inne i huvudet.

Eftersom jag inte ville lämna Ester hemma ensam idag så hjälper Ellas matte Lotta mig. Jag har varit och lämnat Ester hemma hos dem i Pixbo innan jobbet. Hon och Ella hade så fullt upp med varandra att hon inte ens märkte att jag gick. Ester kommer få en rolig och uttröttande dag hos sin syster.

En söt liten bild på Ella och Ester ca 10 veckor gamla. Ella har fått ett bra grepp i Esters rumpa.

Nu ska jag försöka stå ut några timmar till på jobbet för att sedan åka och hämta hem mina fyrbenta vänner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar