torsdag 13 augusti 2009

Nyss hemkommen

Nu har jag varit och hämtat Ester och det blev som förväntat en operation. Dels tog de bort en liten knöl, troligtvis en körtel som de ska skicka på analys och dels hittade de ett litet inkapslat grässtrå i halsen. Det är alltså detta lilla strå som orsakat svullnaderna och slutligen operationen.

Sån himla otur men nu är det borta i alla fall. Eftersom såret sitter på halsen så har hon fått en "trycktampong" för att blodkärlen ska dra ihop sig. Veterinären undrade om jag ville komma in imorgon och ta bort den eller om jag kunde göra det själv. Jag med min blodfobi vill definitivt inte göra sånt själv.

När Ester var på sjukan passade jag och Simba att ta en långpromenad i Delsjön/Skatås på tu man hand. Hon uppskattar att få lite egen tid och strosa runt i lugn och ro. Och tro det eller ej men vi hittade trattkantareller. Nu får vi fundera på vad vi ska hitta på med dem imorgon.

När vi kom hem igen verkade det faktiskt som Simba tittade lite efter Ester, hon kanske tom saknade henne lite. Det gjorde i alla fall jag, gud vad jobbigt det är att gå och vänta när dem små liven är sövda och opereras.

Nu ska de bli spännande och se hur det ska gå att hålla Ester i hyfsad stillhet med tratt och allt. Det blir ett mission!

Nyss hemkommen var hon inte piggast i stan om man säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar