fredag 21 augusti 2009

Mätning och vägning

Jag har försökt att väga och mäta Ester idag. Väga är inte så svårt men att mäta henne är lite klurigare. Resultaten är på ett ungefär och blev följande:

Vikt: 15 kg
Höjd: 45 cm
Längd: 46 cm
Bredd: 17 cm

Höjden har jag mätt vid frambenet, längden från bringan till låret under svansen och bredden uppe vid skulderbladen. För att jämföra så blev Simbas mått på samma ställe följande:

Vikt: 22 kg
Höjd: 50 cm
Längd: 56 cm
Bredd: 20 cm

Simbas vikt var lite mer än vad jag trodde. Hon ser inte alls tjock ut men jag gillar slanka hundar. Lite mycket extramat till henne när fortfarande Ester äter 3 gånger om dagen inser jag.

I vilket fall som helst kan jag konstatera att Ester växer och frodas. När jag fick hem henne i slutet på maj vägde hon 5 kg. En ökning på 10 kg på 3 månader är inte att leka med.

1 kommentar:

  1. Hej! Vi har också försökt mäta Oliver och vi fick höjden 47-48 cm och han vägde 17 kg. Inte helt lätt att mäta som du sa. Ses vi imorgon?
    Kramar. Marie L

    SvaraRadera