måndag 24 augusti 2009

Tillbaka till vardagen

Den sköna långhelgen är slut och ikväll är det dags att jobba igen. Tanken var att jag skulle ta stygnen på Ester och på återbesök med Simba imorgon men det blir idag istället. Simba har inte varit helt bra sedan innan sommaren. Hon är lite slö och har för mycket trombocyter (blodplättar) i blodet. Vi har inte hittat några andra fel och därför valt att avvakta lite.

Imorse var hon lite orolig och ville gå ut, vilket är väldigt ovanligt för henne. Såg då att hon hade rejäla flytningar så detta ska vi undersöka idag. Känns inte helt otroligt att det kan vara nåt med livmodern.

Vi hade i alla fall en jätteskön helg i Frillesås. Ester har inte behövt sin tratt på hela helgen och kunnat leka med svärföräldrarnas lilla Welsh corgi Pärlan. Hon är 10 år och leker ganska stillsamt men hon och Ester har väldigt roligt tillsammans.

Vi har varit ute på några fina långpromenader, bla lördagens morgonpromenad jämns med havet. Det var en underbar morgon, tyst och lugnt och inte en människa ute trots att klockan var 9.

Grattis till Esters kullsyskon Wilma och Oliver som blev BIR och BIM på Västkustvalpen igår.




1 kommentar:

  1. Hej! Trevlig blogg du har. Jag/vi får tacka för "grattiset" över Oliver. Jag som varit lite sådär lagom intresserad av utställningar får nog omvärdera mitt tyckande. Det var ju skitkul inte bara för att det gick bra för Oliver med kullsyskon utan hela grejen. Mycket hundar, lite stoj och stim, kånka på grejor och prata med folk. Marie blev glatt förvånad över min reaktion, inte sista gången jag följer med på utställning.
    Ha det gott så hörs vi.
    Olivers Husse.

    SvaraRadera