fredag 21 augusti 2009

På spaning i Pixbo

Varje dag tar jag med mig hundarna i bilen och åker iväg till någon skog och promenerar. Jag vill att dem varje dag ska få möjlighet att springa fritt och få se lite annan miljö än gatorna i Johanneberg. Detta har blivit så populärt att Ester och Simba alltid vill gå till bilen även när vi ska ut och promenera här i stan.

Idag åkte vi till Pixbo för att promernera. Jag har inte gått där så mycket tidigare men fått lite tips från Ellas matte Lotta som bor i området. Jag fick även i uppdrag av Claes att åka och spana på ett hus som är till salu. Vi har kollat in det på hemnet och bokat visning till nästa helg men vill gärna åka förbi och se hur det ligger etc innan.

Huset ligger längst in på en återvändsgata (ca 300 m från "stora vägen") och med lite skog runt omkring. Tomten är på 2300 kvm och det hade ju varit underbart för våra små vovvar. Frågan är bara om det är för ödsligt för oss. Vi får se vad Claes tycker när vi varit på visningen men huset ser väldigt fint ut.

Jag och Claes är båda lediga i helgen och har inget på agendan så vi åker till Frillesås i eftermiddag och hälsar på våra föräldrar. Ska bli skönt med en helg på landet och man blir ju alltid lite uppassad när man kommer på besök. Hoppas min fruktansvärda huvudvärk ger med sig också så blir livet ännu roligare. Ska testa om det hjälper med ett par glas rödvin ikväll. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar