fredag 18 september 2009

Uppdatering av vikt och mått

Nu är det nästan gått en månad sedan jag mätte och vägde Ester senast så jag tycker det är dags för en uppdatering. Idag, en dag innan Esters halvårsdag, ser resultaten ut enligt följande (resultaten från 21 aug inom parantes):

Vikt: 15,8 kg (15 kg)
Höjd: 47 cm (45 cm)
Längd: 49 cm (46 cm)
Bredd: 18 cm (17 cm)

Ester växer på och är inte så mycket mindre på höjden än Simba nu, har dock några kilo kvar. Hon har bara gått upp 0,8 kg den senaste månaden men jag tror hon blivit något slankare. Hon är jättefin i hullet nu tycker jag.

Idag jobbar jag kväll vilket inte är jättekul men det är skönt att ha förmiddagen till hundakiviteter. Vi ska snart åka iväg och promenera i skogen kring Kålltorp. Tänker även ta svängen förbi Hundar i Kålltorps appelplan och köra ett litet träningspass. Idag blir det linförighet, ligg/sitt kvar, apportering och kanske en inkallaning.

Vi ska även hinna med och köpa en liten present till Esters på halvårsdagen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar