fredag 11 september 2009

Hundmöten

Hemma hos oss går vi oftast upp rätt tidigt, även då inte lilla Ester väcker oss. Imorse stod väckarklockan på ringning redan kl 05.15. Trots denna tidiga timme så väckte Ester mig några minuter innan klockan ringde. Jag vet inte hur hon lyckas men nästan varje dag, oavsett när vi ställer klockan så väcker hon mig precis innan. Hon har ett sjätte sinne, det har jag konstaterat vid fler tillfällen.

Idag gick vi vår morgonpromenad i Johanneberg. Det finns en liten skog ovanför Näckrosdammen där jag brukar släppa hundarna så de kan rasta av sig lite mer. På vägen dit träffade vi på Morris som är en brunvit springerhane på 3,5 år. Väldigt trevlig hud och väldigt trevlig matte. Vi har nog sett varandra tidigare men aldrig stannat upp och hälsat. Morris var väldigt intresserad av Esters rumpa. Hoppas inte det är löpdags riktigt ännu. Vill dels att hon ska bli lite äldre innan första löpet och dels att mina kurser ska hinna ta slut.

På hemvägen träffade vi ytterligare två nya bekantskaper, bullterriern Ella och briaden Ajax. Ester tyckte självklart att alla dessa hundmöten var toppen och hon vill gärna försöka charma hussarna och mattarna med. Det är inte så svårt när man är så söt som hon.

Det visade sig att vi träffade Ajax och hans matte i Delsjön för några månader sedan. Matten kom ihåg lilla Ester som inte ville bada fastän de andra hundarna vi träffade då sprang i och ur vattnet. Jag kunde meddela att hon blivit lite djärvare och numera gärna går och plaskar i bäckar och sjöaar.

Arbetar kort dag idag så i eftermiddag tar jag med mig hundarna åker till min syster och hennes barn i Grimmered. Det blir väl promenad, fika och lite lek i trädgården. Ester behöver träffa mycket barn för hon har inte riktigt bestämt sig för om de är ok eller inte. Vi vill absolut inte ha en barnrädd hund till, vilket Thelma var. Simba däremot tycker att barn är det bästa som finns så förhoppningsvis kan hon förmedla det till Ester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar