lördag 12 september 2009

Spårning och annat skoj

Idag har jag, Claes och vovvarna tillbringat några timmar i skogen. Till att börja med lade vi var sitt spår till Simba och Ester. Simba har inte spårat på 7 år men hon var vädligt duktig då och tyckte det var väldigt roligt.

Jag började att gå med Ester. Hon hittade spåret på första försöket, tror att hon fick lite vittring redan innan vi var framme. Hon har numera stenkoll på vad det hela går ut på och verkar tycka det jätte roligt. Hon stannade upp en gång i spåret och tittade på mig men tog upp det igen och fortsatte helt på egen hand. Jätteduktig är hon vår lilla gullunge. Nästa gång ska jag öka på svårhetsgraden något. Öka längden och lägga in en vid vinkel.

Claes gick med Simba och han är "nybörjare" men fixade det galant. Det var helt fantastiskt att se Simba som inte spårat på så många år att direkt hitta spåret. Hon går med nästan klistrad i backen, hon är lugn och koncentrerad hela vägen. Detta är verkligen hennes grej, synd att vi inte fortsatte när hon var yngre men tvärr så kom annat emellan så hela hundträningen avstannade och spårningen tog vi alldrig upp igen.

Efter spåren rastade vi hundarna och oss själva i skogen kring lilla Delsjön. Vi avnjöt även en fika i solen på Bertilssons stuga. Det var en väldigt trevlig dag med hela familjen.

Här är en bild från gårdagens besöka hos min syster Linda och hennes barn. Den enda som saknas av våra "barn" är lille Arvid 8 månader gammal.

Från vänster: Clara, Ester, Simba och Märta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar