måndag 21 september 2009

Springerdagen och besök i Stråvalla

Igår var det 2 väldigt trötta vovvar jag hade med mig hem till mamma och pappa i Stråvalla. Vi hade varit på Springerdagen som anordnats av Sringer Spanielklubben Väst.

Vi gick poängpromenad, provade på blodspår, sprang valprace och åt korv. Däremellan hanns det med lek och bus med några av kullsyskonen som också var där. Bilder från detta finns under Gott och Blandat på http://www.pussentorpet.se/

Kvällen hos mamma och pappa tillbringades i vilande läge. Hundarna på golvet och jag i soffan.


Efter frukosten i morse tog jag och vovvarna en långpromenad längs med vikarna i Stråvalla strand. Det var ett härligt höstväder, lite blåsigt men ändå ganska varmt.

Simba var piggare än någonsin. Hon älskar havet, sanden och tången så det blev mycket bus och spring. En och annan kanadagås jagade hon med bort. Ester var inte sen att hänga på men värst långt ut i vattnet vill hon inte gå.




1 timme och 15 minuter senare var de ganska trötta och tog igen sig på dörrmattan. Jag hade gärna stannat några dagar till och bara njutit av lugnet och den fina naturen men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar