tisdag 8 september 2009

Upprörd...

Igår blev jag väldigt upprörd över att folk inte återkommer som de lovar. Dels har det tagit 3 dagar att få anmäla sig till en visning (man undrar ju om säljaren vet att man inte kan få tag i mäklaren de anlitat) och dels så har inte Blå Stjärnan hört av sig ännu.

Imorse ringde jag Blå Stjärnan och var inte lika trevlig som jag brukar. Var inte direkt otrevlig heller men jag sa bestämmt att nu vill jag veta när provsvaret kommer. Kunde inte hon som svarar i telefon få fram detta så ville jag tala med veterinären. Då visade det sig att provsvaren hade kommit, varför har de inte ringt mig i så fall? Tjejen jag talade med kunde inte tyda dessa och bad att veterinären skulle få ringa upp. Detta var 3 timmar sedan.

Vi har i alla fall hunnit med en del träning och rastning/lek med brosan sedan dess. Jag och Olivers matte Marie skulle ses med hundarna kl 11 så jag passade på att vara på plats lite innan för att hinna med lite träning med Ester.

Det blev lite "lydnadsträning" i from av sitt/ligg kvar, inkallning, "gå fint"(det är ju inte riktigt linförighet ännu), positionsträning och slalom. Slalom var helt nytt och Ester blev lite fundersam över denna övning. Förmodligen faller poletten snart ner.

Jag lade även ett spår som vi gick på slutet av träningen. Ester tog det på andra försöket och jösses vad hon drog iväg. Denna gången hade hon fattat galoppen och spårade raka vägen till belöningen. Nästa gång ska jag försöka att hejda henne lite, men utan att påverka hennes arbete. Ska nog testa med sele istället för koppel eftersom det brukar fungera bättre.

Efter träningen kom brosan Oliver och det var ju förståss väldigt roligt. De röjde runt i skogen i nästan en timme så nu kommer Ester sova hon sött i sin fåtölj tills husse kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar