torsdag 22 mars 2012

Våren har kommit

Äntligen verkar det som att kräksjukan har lämnat oss och det innebär även att det blivit lite mer tid och ork för lilla Ester. Hon har verkligen kommit i skymundan den senaste veckan men ibland blir det bara så.

På förmidagen idag var jag, Vilmer och Ester ute på en liten lugn promenad i vårt område. Det var första dagen Vilmer var ute sedan han blev sjuk så vi tog det lite lugnt. Han är fortfarande lite ostabil i magen så jag ville inte ge mig iväg på någon längre sträcka men det var skönt att inte behöva vänta till Claes kommer hem för att rasta Ester.

Vi gick förbi en grässluttning där det växte Tussliago och det är ett härligt vårtecken. Ester fick posera men eftersom det sluttade ganska mycket så sitter hon lite lustigt :)

På eftermiddagen tog jag och Ester en sväng i skogen och efter middagen åkte vi till Kallebäck för att träna. Det märks att våren har kommit och många är träningssugna. Jag har nog aldrig sett så mycket folk och hundar på en och samma gång där och då var det inte ens någon kurs.

Precis när vi kom så var det dags för gemensam platsliggning som vi hängde med på. Det blev lite plötsligt för Ester men det var inga som helst problem. Att det dessutom skjöts en hel del på skytteklubben som ligger intill berörde henne inte alls. Jag återvände till henne, gav henne en godis och återgick precis som inget hade hänt och hon var inte det minsta låg efteråt.

Det sköts en hel del till och från under hela träningspasset och ibland lyssnade hon till men så länge vi tränar och hon har en uppgift så glömmer hon skotten. Det tycker jag bordar gott inför framtiden.

Vi körde igenom 2:ans moment plus framförgående och kryp. Kvällens höjdpunkter var framförgåendet, apporteringen, fjärren och faktiskt rutan. Gjorde 5-6 skick från olika håll och olika avstånd och alla gånger utom en så sprang hon direkt in i rutan med en bra placering. Kvällens sämsta moment var hoppet, där hon plötsligt inte kunde sitta på andra sidan, och krypet, som var rena katastrofen. Tur att vi snart ska börja brukslydnad och då förhoppningsvis få ordning på detta moment.

Det känns så bra att fått tränat lite igen och imorgon har jag tänkt köra uppletande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar