måndag 12 mars 2012

Träning och lite annat

Lördagens kurs blev kort men bra. Jag fick en del att träna på till nästa gång som är om 2 veckor och nu ska jag verkligen försöka göra det. Jag känner mig lite piggare igen och Ester verkar vara på bra humör trots sitt löp.

Igår blev det dock ingen träning. Lisa var här på besök och vi var ute och promenerade i 1,5 timme på förmiddagen. På eftermiddagen var vi alla lite sega och tog det bara lugnt här hemma.

I eftermiddag ska vi i alla fall ut och träna. I huvudsak blir det linförighet/fritt följ och rutan eftersom det är där vi har mest att jobba med. Även ingångar måste vi träna på eftersom Ester sätter sig lite långt ut. Dessutom gör jag gärna en vridning i kroppen för att hon ska sätta sig bra och det måste jag jobba bort eftersom det kommer dra ner betyg på alla moment. Jag vet ju om detta och ändå är det så svårt att låta bli.

Imorgon ska vi en sväng till Pussentorpet på förmiddagen. Vi ska hälsa på Kari och gulla lite med hennes nuvarande valpkull. Dessutom blir det en liten syskonträff eftersom några av Esters kullsyskon kommer. På kvällen ska vi iväg och göra inprov till brukslydnadskursen. Vi måste göra det eftersom det var så länge sedan vi tävlade och förhoppningsvis ska det inte vara några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar