tisdag 27 mars 2012

Sommarvärme

Idag är det riktig sommarvärme ute och ändå är vi bara i slutet av mars. Vår termometer visar 20 grader i skuggan och jag blev riktigt svettig på dagens lunchpromenad.

Ester som är lite av en badkruka hoppar inte spontant ner i bäckar och sjöar som mina andra hundar har gjort och det är ju på både gott och ont. Ibland på sommaren går hon i och simmar, och då får man nästan inte upp henne när det är dags att gå hem, men oftast är hon lite mesig med det där.

En dag som denna tycker jag det vore skönt att svalka sig lite. Efter lite övertalning så testade hon att gå i lite försiktigt och därefter sprang hon upp och ner några gånger.

Det var ganska skönt att svalka tassarna trots allt..
..och hämta de där pinnarna matte kastat i är ganska kul.
Ikväll börjar vår brukslydnadskurs på Kallebäck men då med ett rent teoripass. Det kommer bli presentation av instruktörer och deltagare, genomgång av moment och lite annat om hur kursen är uppbygd. Jag ser väldigt mycket fram emot de 8 kommande tisdagarna och jag tror det kommer bli en toppenkurs. Hoppas nu bara Ester vaknar till och inte är allt för seg men peppar peppar så brukar hon vara pigg och käck på Kallebäck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar