tisdag 13 mars 2012

Toppendag

Idag har vi haft en riktig toppendag. Den började med ett besök hos Kari på kennel Pussentorpet tillsammans med 2 utav Esters kullsystrar. Vi började med att promenera runt sjön med alla sex vovvarna. Det blev riktigt varmt i solen och jag som dessutom hade 20 kg barn och vagn att knuffa på blev riktigt svettig.


Alla flickorna sitter fint på rad
Från vänster: Elsa, Ellie, Elza, Lizza, Ester och Wilma

När vi var tillbaka ingen hos Kari fick Ester ligga i bilen en stund medan vi fikade och hälsade på Elzas 3 valpar. De är drygt 6 veckor gamla och så supersöta. Glada, sociala och busiga, precis som valpar i den åldern ska vara. Vilmer som var med tyckte de var jätteroliga även om de nafsade honom lite i fingrarna.

Lilla bruna Viggo, bedårande söt

Nu är vi nyss hemkomna från Kallebäck där vi genomfört ett inprov till brukslydnadskursen som vi är anmälda till. Vi har ju tävlingsmeriter men eftersom det var 1,5 år sedan så ville de att vi skulle göra inprovet. Ester som var lite loj igår när jag tränade var idag pigg och alert. Hon fixade momenten galant och fick mycket väl godkänt.

Jag tror mycket på denna kurs och ser fram emot starten om 2 veckor. Jag hoppas även kunna få lite tips och råd om hur jag ska jobba med Esters skottberördhet. Det hade varit så underbart att få ordning på det och kunna starta lägreklass spår någon gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar