fredag 30 mars 2012

Fullteckande dagar

De senaste dagarna har varit ganska fullteckande men stressat runt kan jag verkligen inte säga att vi gjort. I onsdags var vi bland annat på Blå Stjärnan och hämtade Simbas urna. Vi har valt att kremera henne och hon ska få en plats i trädgården under vår jasminbuske. Thelma ligger begravd hos mamma och pappa i Stråvalla men när det gäller Simba så känns det mest naturligt att ha henne här hemma där hon tillbringade sina sista år.

På eftermiddagen åkte jag och Ester en sväng till Råda ridklubb och hälsade på syster Ella och Lotta. Var även inne i stallet och tittade på deras fina ponny och det var underbart att andas in lite hästdoft. Vovvarna har inte setts på länge och de blev så klart jätte glada. Utav alla syskon så är nog Ella Esters favorit.

I går var vi ute och åkte på förmiddagen och passade då på att ta en promenad på bortaplan. På eftermiddagen blev det ett träningspass och sen gick vi en sväng till i skogen här hemma. Träningen gick riktigt bra. Apportering, rutan och fjärrdirigering fixade hon bra men jag skulle vilja ha lite högre tempo över lag. Hon är dock lite seg just nu och jag hoppas det ska "släppa" snart igen.

Idag har vi också kört ett litet kort pass i trädgården och då tycker jag att tempot var bättre. Kanske att det beror på en liten rosa latexboll. Hennes favorit var just en rosa latexboll men den försvann i en bäck i skogen för några månader sedan. Igår hittade jag en ny sådan och hon blev jätteglad över denna nya boll.

Imorgon ska vi bort en sväng på dagen och då ska Ester vara "dagbarn" hos Ella och Lotta. I stället för att behöva ligga ensam hemma några timmar så får hon få ha lite kul med syrran och förhoppningsvis drar de några repor tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar