måndag 26 mars 2012

Promenadsällskap

Det blev dessvärre inget spår igår och det beror delvis på att vi fick oväntat besök här hemma. Anna-Karin hälsade på oss och det var ju förstås väldigt trevligt. Vi åt lunch, fikade, tog en liten promenad och hade allmänt gott i solen. Tänker försöka ta mig ut och lägga ett spår när Claes kommer hem från jobbet idag istället.

Idag har vi haft en ganska lugn förmiddag och nu har vi precis kommit in efter en liten runda i skogen. Vi hade lovat att ta med grannes hund eftersom de hade lite rastningsproblem med henne idag. Hon heter Myggan och är av rasen lapsk vallhund (tror jag).

Ester och Myggan har träffats många gånger och vi har promenerat ihop men det var första gången hon följde med oss ut. Hon är inte jätte social och ganska försiktig men efter lite tveksamhet så följde hon med oss ut. Dock har hon en del skinn på nosen och är ganska bestämd mot Ester. Det tycker jag är bra för ibland kan Ester bli lite styv i korken. Det har hon ingenting för där, då får hon sig bara ett tjuvnyp i näsan ;)

Nu när Ester är ensam är hon lite segare på promenaderna och även om jag hade Myggan i koppel så livar det upp Ester. Jag hoppas gärna de frågar mig igen om de behöver hjälp eftersom det bara är kul att ha med en hund till när vi är ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar