lördag 24 mars 2012

Från katastrof till godkänt

Jag vet inte vad jag ska säga om dagens lydnadskurs. Jag vill inte klaga på min lilla vovve eftersom hon är den bästa som finns men jag måste säga att hon är rätt tråkig när hon är så här seg. Hoppas det inte håller i sig för länge denna gången och att hon snart blir sitt gamla jag igen.

Jag har fått för mig att det har med löpet att göra trots att slöheten brukar komma senare. En annan tanke är att det beror på omställningen efter att Simba lämnat oss. Det har alltid känts som de två inte var så tajta och att hon inte reagerade värst mycket när Simba försvann, men man vet ju inte om det ändå är en reaktion från hennes sida.

På kursen började vi med rutan och apportering, vilken gick så bra i torsdags, men som idag var rena katastrofen. Jag ville inte bråka med henne så det var bara att lägga ner. Fick istället liva upp henne med att göra ett par budföringar, hoppet och framförgåendet, vilket faktiskt gav lite resultat. Därefter fick vi till en hyfsad linförighet och det som började som en katastrof slutade i alla fall med några helt godkända moment.

Imorgon har jag tänkt lägga ett spår till Ester och hoppas det ska lyfta och motivera henne lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar