fredag 16 april 2010

Spårning mm

Åh, vad det är roligt att spåra. Jag funderade lite innan dagens pass om Ester skulle ha glömt hur man gör, men icke då. Hon hade koll på vad som var på gång redan när jag plockade ihop sakerna och gick iväg för att lägga spåren.

Under den halvtimme vi sedan väntade på att spåret skulle lägga sig, så följde hon mig som en skugga och blev överlycklig när vi äntligen skulle bege oss ut.

2 förväntansfulla hundar som snart ska få göra det som de tycker är allra roligast.

I Esters spår la jag 4 föremål, 2 pälsbitar och 2 apportpinnar. Pälsbitarna tog hon direkt och när jag hejjade på henne lite kom hon även och avlämnade dem. Den första pinnen markerade hon bara men tog upp den efter kommando från mig. Pinne nr 2 tog hon upp direkt =).

Jag var verkligen supernöjd med hennes presentation. Hon gick lugnt, koncentrerat och noggrannt, precis som det ska vara. Jag tror detta är hennes grej.

Simba fick ett ganska kort och enkelt spår som hon fixade galant. Till helgen när det är dags igen ska hon få ett lite längre och svårare spår.

Igår kväll åkte jag och hundarna med Claes till Heden när han skulle spela Korpenmatch. Där mötte vi upp Lisa och vi tog en promenad tillsammans, precis som förr i tiden ;)

En sak som jag hade glömt av men som vi fick uppleva igår igen är Esters fobi för statyer. Hon verkligen hatar statyer och vägrar att gå fram. Hon står på koppelavstånd och bara skäller. Igår var det Gunnar Gren utanför Gamla Ullevi som fick sig en utskällning. Tur att vi inte har så många statyer på Blåbärsvägen i Landvetter.

Idag har vi fått besök av min kompis Louise. Det var väldigt roligt för vi har inte träffats på länge. Ester charmade in sig som vanligt och Lollo ville nog gärna ta med sig henne hem.

Nu vankas det snart helg och vi har fortfarande ingen internetuppkollping hemma. På tisdag ska vi fixa detta för då kommer telestationen i vårt område att uppdateras och detta var visst bra att invänta enligt Telia (?). Så inga inlägg i helgen men vi ska mest slipa, spackla och måla. En del hundaktiviteter kommer det självklart bli in emellan. Trevlig helg på er därute och må solen fortsätta att skina på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar