måndag 26 april 2010

Långledigt

Denna helgen har jag haft långledigt och det har varit fantastiskt skönt. Dessutom har jag fått gjort massor, både hundiga och ohundiga saker.

I torsdags tog jag och vovvarna en lång runda i skogen, det var underbart väder. På morgonen var det snö och på eftermiddagen sommar. Lite konstigt men typiskt april. Några kort passade vi i alla fall på att ta.



Ester på en sten (som vanligt), dock något mossig


Simba håller sig hellre på marken

Solljuset letar sig ner mellan träden. Lagom skuggit för att orka gå i lite terräng.

På fredagen hade jag tänkt att åka till Frillesås men eftersom mamma och pappa var i stan så kom de och hälsade på mig istället. I övrigt blev det målning, städning och montering av rullgardiner. Även fredagen blev träningsfri men ute i skogen var vi en hel del.

Lördagen började vi med att åka till Eva i Härryda för att spåra. Hon hade lagt 4 spår redan innan vi kom. Vi började med hennes hundar och därefter var det Esters och Simbas tur. De har inte gått någon annans spår innan så det var spännande men båda förstod ganska snabbt vad det var frågan om.

Ester förstod däremot inte att pinnarna, som inte ens luktade matte, tillhörde spåret. Simba som inte brukar ha pinnar i spåret markerade alla utan en och det var en positiv överraskning. Summa av dagens spårträning var att alla fyra hundarna spårade väldigt bra.

Eva bjöd på fika i solen och därefter tog vi en promenad med alla hundarna. När vi kom hem igen vid 15-tiden var jag lite trött men ibland måste man ändå ta tag i saker och ting. Jag hade målning, handling och bakning att tänka på innan jag fick lägga mig på soffan.

Söndagen var något lugnare. Målade dock klart vardagsrummet och täckte av. Det är så skönt att det är klart och åh så fint det blev. Från lila till vitt, en riktigt höjdare. I övrigt hade vi besök av några killar som ska hjälpa oss att sätta upp staket runt tomten. Detta är vårt nästa projekt och det är lite klurigt eftersom vårt hus ligger på en bergsknalle.

Nu är jag tillbaka på jobbet, sista rycket med e-legitimations och deklarations frågor. Var på Kallebäck och tränade lite lydnad på förmiddagen. Enda lydnadspasset innan kursen på onsdag men så får det bli. Vi ska dessutom bli filmade då, usch så läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar