torsdag 22 april 2010

Och så var det dags igen...

...imorse när jag vaknade var det vitt i Landvetter. Jag gillar i och för sig snö men inte den 22 april. Troligvis är den borta i eftermiddag men ändå. Det känns lite kämpigt när man vaknar och det är snö och minus 2.


Igår var jag och Ester på kurs igen. Vi var ute hela passet och det blev tufft för lilla gumman med drygt 2 timmars träning. Vi tog en del korta pauser men eftersom det var så kallt behövde vi hålla oss i rörelse hela tiden.

Det mesta gick bra igår. Läggande under gång börjar lossna och ställandet gick kanon. Vi fick till och med beröm från "fröken".

Förutom vanlig lydnadsträning gjorde vi en del övningar tillsammans i grupp. Inkallningar, platsliggningar, sittande i grupp och kontaktövningar. Sådant man gör i allmänlydnad men lite svårare. Det var kul att göra den typen av övningar och dessutom mycket nyttigt.

Idag satsar jag på en träningsfri dag och min plan är att ta mig runt 7 km slingan i Landehoof i eftermiddag. Det är inte helt lätt att följa markeringarna där har jag märkt men på något sätt ska vi nog hitta runt.
Imorgon ska vi spåra i Frillesås, jag har tänkt åka dit över dagen och hälsa på mamma och pappa.

1 kommentar:

  1. När du känner för det så är du väldigt välkommen hem till mig (nu när vi ju nästan är grannar) så kan vi spåra här i min "egen" skog.

    SvaraRadera