lördag 27 mars 2010

Utställning i Bohus

Idag har vi varit på en officiell utställning i Bohus och det innebar ganska mycket mer konkurrens än på de tidigare utställningarna som Ester deltagit i. Syster Wilma var också där och förutom våra 2 Pussentorpare så deltog ytterligare 7 hundar i vår klass, juniorklass för tikar.

Ester fick ett 1:a pris och blev placerad som 5:a. Både jag coh Kari är väldigt nöjda med detta och hon fick även fin kritik som löd:

"Feminint välskuret huvud. Bra hals. Rak front. Superkropp. Knappt vinklad bak. Korrekt överlinje. Tillräcklig stomme. Bra rörelser. Vacker päls. Utmärkt temperament."

Det där med "superkropp" tyckte jag var roligt, eftersom jag tycker hon kunde vara lite, lite smalare. Jag är lite avundsjuk på henne ftersom jag aldrig kommer får en superkropp ;)

I övrigt skötte hon sig väldigt bra i ringen. Springningen är jag nöjd med sedan tidigare. Hon har bra fart och visar ett fint steg. Uppställning har vi tränat mycket på denna veckan och hon stod stilla nästan hela tiden och "boxade" inte alls med tassarna när jag höll henne runt nosen.




Ester blev jättetrött efter hon varit inne i ringen och innan hon kom helt till ro satt hon och sov på sin fäll.

2 kommentarer:

  1. Tack för jättetrevligt sällskap. Jag var nog lite "stirrig" idag. Ester var ialla fall jätte duktig.
    Kram Kari

    SvaraRadera
  2. Ni var superduktiga!
    Hoppas ni kommer att ställa utomhus också för det är tusenfallt mycket roligare.

    SvaraRadera