tisdag 23 mars 2010

Stå stilla

Denna veckan har vi i träningssammanhang fokus på att stå stilla. Eftersom vi ska ställa ut på lördag så passar det bra, eftersom det inte är Ester starka sida i olika sammanhang.

Dels så tränar vi på att bara stå stilla, då är det inte så viktigt hur hon står, och dels tränar vi på själv uppställandet. Hon ska acceptera att jag håller lite lätt om nosen och att jag får flytta hennes ben utan att hon börjar åla sig eller ta upp framtassarna och försöka bli av med mig.

Igår var vi hos Kari och då skulle hon mest stå still på trimbordet men idag har jag kört ett pass i vardagsrummet. Efter 4-5 uppställningar med mycket korv som belöning så går det bra mycket bättre än innan.

Med hjälp av leksaker tränar vi på att hon "bara" ska stå helt stilla i 20 sekunder på kommandot stilla. Det går bra så länge hon har en leksak framför näsan men tanken är att hon ska göra det utan någon "muta" framöver. Fast dit kommer vi nog inte denna veckan.


Ester står helt stilla i 15 sekunder, det är vi inte vana vid om hon inte sover =)

1 kommentar:

  1. Hoppas vi ses på utställningen. Jag skall vara handler till våran fodertik Signe båda dagarna och hon kan INTE stå!!!!!

    SvaraRadera