måndag 29 mars 2010

Ett litet träningspass

Nu var det 1,5 vecka sedan vi tränade lydnad sist. Jag kände att vi behövde en liten paus för att få ny kraft och ny lust. Dessutom ville jag fokusera på utställningen och träna på det, plus att vi faktiskt ska flytta denna veckan. Det finns lite att göra kring det kan man säga =S

Idag körde vi ett litet träningspass efter vår skogspromenad och Ester var på topp. Hon skötte sig bra och gjorde vad hon skulle. Positionen blir allt stabilare, kontakten börjar bli riktigt bra och svängar, halter och tempoväxlingar får hon till allt som oftast.

När störningarna blir för stora faller hon dock tillbaka och blir ofokuserad igen. Det är inte så konsigt med tanke på hennes ålder men jag känner att jag kan börja kräva lite mer från henne nu utan att hon blir osäker. Snarare tvärtom, hon blir på tårna och superfokuserad om jag är på och kräver lite mer från henne.

På onsdag skulle vi gått lydnadskurs igen och det såg jag verkligen fram emot eftersom vi haft en veckas uppehåll. Det har tyvärr blivit inställt denna veckan med eftersom appelplanen är stäng. Den ser visst ut som en simbassäng och även om Ester skulle behöva simträna så är det kanske inte där vi ska göra det.

Imorgon ska vi träffa syster Ellie och det ska bli jättekul. Henne och hennes matte Kjerstin har vi inte träffat sedan springerkursen som avslutades i oktober. Mer om det imorgon och kanske några bilder på Ester och syster brun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar