torsdag 25 mars 2010

Nu är det vår!

Idag har äntligen våren kommit och det är underbart väder ute. Jag jobbade halvdag och längtade verkligen ut i skogen där jag satt och hjälpte våra kunder med e-legitimationer högt och låg.

Så här i deklarationstider har vi otroligt mycket att göra på jobbet så det är bara att ta sig igenom den här perioden överlevandes. Redan nu, 2 dagar efter att deklarationerna släppts, har vi fått förfrågan om övertidsarbete. Det är ju inte min grej men vi får se om jag ändå kanske måste dra mitt strå till stacken lite längre fram.

Jag skyndande mig hem efter jobbet och lastade in hundarna i bilen. Jag ville gå i skogen och helst inte träffa på så mycket folk. Jag valde Kikås i Mölndal. Vi parkerade vid Horsikasjön och tog en 1-timmespromenad där och vi var alldeles ensamma. Det var första skogspromenaden på länge utan att det var snö precis överallt.

Simba som verkligen älskar snön svalkade sig lite då och då genom att gotta ner sig i de snöhögarna som fanns kvar. Jag tror att hon tycker värmen kom lite plötsligt på. Dessutom har hon så mycket päls nu igen. Hennes hudproblem verkar vara helt borta och det är jag jätteglad över.

På Ester var det som vanligt mycket fart och fläkt. Till hennes glädje kommer det fram ännu mer pinnar nu när snön börjat försvinna. Hon väljer dock inte alltid den pinnen med lämpligast storlek heller.

Väl hemma igen, efter lite lek med husse och ett mål mat, intog Ester sängen och Simba korgen och där somnade de sött. Ester som fortfarande kan somna mitt i farten, precis som valpar brukar göra, somnade idag med "korvarna på snöre" kvar i munnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar