fredag 12 mars 2010

Hundig dag

Idag har jag haft en riktigt "hundig" dag. Efter 2 "ohundiga" dagar började jag få abstinens =). Det har blivit två härliga promenader i skogen och träning på brukshundsklubben .

Vi började morgonen med en timme i Krokslätt. Ester hade en massa spring i benen och busade mest hela tiden. Hon sprang fram och hälsade på en man som trodde hon hade vårkänslor, så tokig som hon var. Jag försökte förklara att i så fall har hon haft det i de 10 månader hon bott hos oss.

Efter ca 10 min mötte vi samma man igen och eftersom han hade varit så rolig förra gången var Ester tvungen att rusa fram en gång till och hälsa. När vi mötte honom för tredje gången fick hon snällt lyssna på sin matte och inte rusa fram. Lite ordning och redan måste vi ha.

Tur att det inte bara finns gnällspikar utan även riktigt trevliga och roliga människor därute. Ester kan ju vara lite intensiv ibland. Min pappa brukar säga att "man har henne i håret" när han kommer hem till oss". Ok att hon hoppar lite men kanske inte så högt ändå.

På eftermiddagen drog vi iväg till Björröd i Landvetter och promenerade en sväng. Därefter stannade vi till på Kallebäck och tränade en stund. Det var rätt halt så det blev ett lugnt och lite lekfullt pass. Lite enkla saker men mest kontaktövningar och posisionsövningar.

Nu är vi hemma igen och tar det lite lugnt. Jag funderar över dagens middag och njuter av en kall öl medans hudnarna sover sött efter en dag ute i solen.

Måste bara tillägga att Ester har fått en ny sysselsättning här hemma. Hon sitter i sängen och kontrollerar vad som händer på gatan. Jag var lite orolig till en början att hon skulle sitt där och skälla när vi inte är hemma men hon är tyst som musen. Hon kan sitta där jättelänge och bara titta på allt som passerar. Söt är hon också det lilla livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar