torsdag 30 december 2010

Träning igen

Äntligen har vi kommit igång lite smått med träningen igen. Spårttäning får nog vänta lite till men om snön har tänkt att bli kvar får vi köra ändå. Det skulle vara kul att starta lägreklass i vår och även om hon är säker i spåret så behövs det en del träning.

De senaste dagarna har vi, på vägen hem från vår skogspromenad, stannat till på parkeringsplanen vid Landehof och kört ett litet kort träningspass. I tisdags blev det vändningar, halter och kryp, igår körde vi lite linförighet och "fjärr-sitt" och idag höger-, vänsterhalter och fjärr-sitt och ligg.

Ester verkar tycka det är toppen med lite träning igen. När det gäller lägreklass så har hon alla moment med det behövs en hel del finslipning och sedan har vi det där med skotten. Det måste vi träna mer på eftersom hon ibland reagerar på skott. Jag har hört talas om en cd med diverse olika skott-ljud som jag ska försöka få tag på.

I lydnadsklass 2 har vi mycket kvar att jobba med. Framför allt när det gäller rutan och inkallning med ställande. Var sak har sin tid och jag vill inte skynda på någonting. Just nu känns det bara väldigt roligt att ha kommit igång med träningen igen.

1 kommentar:

  1. Hej ! Jag har lånat en CD med skott/åska/fyrverkerier på av vår klubb. Det är är i alla fall Jycketryck som har gett ut den.Kolla runt lite´på nätet får du se. Jag vet inte om den CD:n går att kopiera, i så fall kan du få en.
    Kram vi syns på lördag och söndag

    SvaraRadera