lördag 18 december 2010

En perfekt lördag

Igår var det fredag och jag slutade redan kl 13. Såg fram emot en härlig eftermiddag men hundarna men typiskt nog slog min hemska huvudvärk till och hela eftermiddagen låg jag på soffan och ville helst inte röra mig. Som tur var släppte det framåt kvällen när Claes kom hem med nyinköpta huvudvärkstabeletter. Hundarna fick i och med detta en ganska tråkig dag, men ibland kan man inte hjälpa att det blir så.

Idag har jag varit pigg som en mört och tagit igen lite från gårdagen. Två skogspromenader har vi fått till med en hel del spring och bus. Vi har, precis som på så många andra ställen just nu, en hel del snö. På vissa ställen i skogen ser det dock lite komiskt ut. Det är där de har kört med snökanonerna och sedan låtit det vara.

Förutom 2 ordentliga promenader med hundarna så har jag varit i stan en sväng. Jag och Lisa hade planerat in en brunch på Ritz och det var väldigt trevligt och gott. Passade på att handla några julklappar också så nu är jag nästan färidg. Hoppas kunna fixa dem sista innan jobbet imorgon.

På kvällskvisten har det blivit julklappsfix och nu väntar middag i form av oxfilé, fondantpotatis, vitlökssmör och ungsgrillade grönsaker. Det ska bli mums :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar