torsdag 16 december 2010

Haltfri Simba

Nu är det bara en vecka kvar till en utav de bästa dagarna på hela året, dagen före julafton. Det finns inget bättre än när man äntligen kommit ner till Stråvalla, slappnar av i soffan hemma hos mamma och pappa med en glögg och har hela helgen framför sig. I år åker jag och vovvarna ner redan på eftermiddagen den 22:e så vi har två sådana goa kvällar att se fram emot.

I tisdags var hundarna hos mamma och pappa i stan hela dagen. De fick vara ensamma en stund på eftermiddagen men jag tror de känner sig rätt hemma i deras lägenhet och låg säkert i hallen och sov. Och igår var mamma och pappa här och tog hand om dem mitt på dagen. Det är verkligen tur att vi har mina föräldrar som hjälper oss så pass mycket. Det är guld värt. TACK!

Idag har jag jobbar kortdag så när jag kom hem tog vi en rejäl sväng i skogen. Simba som är helt haltfri fick springa lös och det var mycket spring i benen på henne. Ester var också i sitt esse och drog en del repor i skogen. Tror hon kommit över sin löp-seghet för den här gången och det känns skönt.


I dag har jag även hunnit med att handla, göra lite ärenden och slagit in ett gäng julklappar. På lördag är tanken att jag ska in till stan och handla det sista. Dessvärre kommer jag troligtvis inte var ensam i stan så det gäller att veta var man ska och vad man ska ha. Jag har lite planer i alla fall och förhoppningsvis kommer de att fungera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar