onsdag 8 december 2010

Tidningsbud

De här sista veckorna innan jul och nyår är alltid lite sämre för hundarna eftersom Claes jobbar mycket mer då. Idag kommer mamma och går ut med dem och äter lunch hemma hos oss som vanligt men de kommer ändå att vara ensamma lite längre tid.

Jag passade på att ta en lite längre sväng med hundarna i morse och det var riktigt skönt trots att det var mörkt ute. Minus 3,5 grader känns nu förtiden riktigt varmt och vi behövde inte bylsa på oss en massa extra kläder och täcken.

Förutom en trevlig morgonpromenad så fick vi agera tidnignsbud idag. När vi gick runt i området så passerade vi en röd volvo med en dam i. Hon frågade om vi skulle ner för backen och när jag svarade ja så bad hon mig att ta med några GP och lägga i brevlådorna på vägen. Hon hade svårt att komma upp med bilen och självklart gjorde vi det.

Ester tyckte dessutom att hon var väldigt rolig där hon satt i sin bil och charmade så klart till sig en klapp genom bilrutan. Jag fick även ett stort "Tack" och en hel utläggning om hur hon hade kört fast och förstört sina däck i förra veckan. En rolig och väldigt pratglad dam var det som vi träffade på.

Nu är det jobb hela dagen lång som gäller för min del. Ikväll ska jag försöka mig på lite träning på Landehofs parkering. Den är nu skottad och där finns även bra belysning, det gäller bara att det inte är för många skidåkare i spåret så att parkeringen är full.. Planen där jag brukar träna är för närvarande full med konstgjord snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar