måndag 6 december 2010

Långpromenad med uppletande

Gårdagen var en riktig vilodag, både för oss och för hundarna. Jag var trött efter en tjejmiddag hos A-K, Claes var trött efter middag och vin hemma tillsammans med Jonas och hundarna var nog också trötta efter "herrmiddagen".

På förmiddagen slöade vi mest och tittade på Vinterstudion och på eftermiddagen var vi hos Claes faster på glögg och middag. Då fick hundarna vara hemma eftersom vi var hela 13 personer som skulle få plats i hennes lilla 2:a.

Morgonen idag blev också lugn. Efter morgonrunda och frukost kröp jag och hundarna ner i sängen en stund till. När Ester är trött så tar hon allt för sig en hel del. Nu räcker det inte med att få sova i sängen, en egen kudde vill hon också ha :)

Efter sovmorgon och lite pyssel hemma gick vi ut på en långpromenad. Jag packade med lite saker för att kunna träna uppletande i skogen. 2 st uppletanderutor blev det med 4 föremål i varje. Ester är superduktig på att leta och det är inga som helst problem att hänga upp sakerna i träden eller lägga upp dem på stenar etc. Trots att hon älskar att spåra så söker hon fint med näsan ovan mark när vi kör uppleten.

Föremålen ligger nu på tork efter dagens arbete, en dummie, en pälsbit, en latexgris och den rosa favoritbollen så klart.

Nu när det inte är fullt så kallt som tidigare så fastnar det en del snö i hundarnas päls. Vårt ena badrum ligger precis innanför ytterdörren och där är ingen dusch installerad. Där finns endast ett duschhandtag på väggen och det är ganska käckt med tanke på hundarna. Eftersom det är helkaklat så är det bara att ta in dem, duscha dem och sedan skrapa ner vattnet i brunnen. Det är dessutom golvvärme och då torkar det i ett nafs.

Idag fick jag spola av hundarna i varmvatten för att få loss all snö som fastnat. De gillar det inte men de accepterar det och när sedan allt är klart blir det glädjeskutt ut i köket för att få en godbit.

Nu ska jag snart åka till jobbet och jag har en riktigt skön dag framför mig. Jobbar endast 15.30-23 (brukar jobba 13.30-23) och börjar dessutom med 30 min massage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar