fredag 12 november 2010

Träning både ute och inne

Äntligen är Esters löp så gott som över för denna här gången. Dessvärre är det bara en tidsfråga innan Simba börjar eftersom hon bara är drygt en månad efter.

Det kändes riktigt roligt att åka till Kallebäck och träna idag, trots det tråkiga vädret. Synd var bara att det inte var en enda människa där och tränade. Jag förstår det eftersom det regnade och var väldigt blött på plan men för min del var det i alla fall kul med lite miljöombyte.

Vi körde lite uppfräschning på hopp -sitt -hopp och framförgående. Båda dessa moment har verkligen fallit på plats efter ett tags vila och det är positivt. Dessutom blev det lite framåtsändande till rutan och fjärrdirigering.

När det gäller rutan så försöker jag använda mig av framåtkommandot och stanna. Det fungerar ganska bra så länge det inte står några koner på plan men när de kommer fram så springer hon och ställer sig bredvid en utav de främre. Ibland hamnar hon i rutan och ibland utanför. Jag måste fundera igenom hur jag ska fortsätta och träna detta moment.

Väl hemma igen så plockade jag fram metallapporten och den är ju inte Esters favorit precis. Men hon är ganska lättövertalad om man har en korv i ena handen och apporten i den andra. Efter lite övervägande tog hon den och på sista försöket höll hon den en bra stund. Duktiga, duktiga Ester.

I övrigt har denna veckan mest bestått av promenader i skogen plus lite träning inomhus och i trädgården. Planen för imorgon är att köra ett spår och lite uppletande så vi hoppas på uppehållsväder. På söndag ska vi på kalas i Frillesås.

I övrigt så ville jag testa mina nyinköpta julkulor igår kväll och eftersom det blev så mysigt så fick de vara kvar. Det är faktiskt bara 2 veckor kvar till 1:a advent men självklart så får stjärnor och ljusstakar vänta några veckor till.



1 kommentar:

  1. Hej
    Vilka fina lyktor, blir lite nyfiken var har du köpt dom?
    Kram Kari

    SvaraRadera