söndag 7 november 2010

Även denna helg till enda

Snart är även denna helg till enda och jag tycker det har varit en bra helg trots att jag jobbade kl 7-15 igår. Jag tog en sväng med hundarna direkt när jag kom hem och sedan blev det mest slapp i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Claes har börjat måla om i vårt kök men nu kommer vi inte längre innan snickaren varit här. Vi har hittat lite funt under ett utav fönstrena som måste åtgärdas först.

Idag gick vi alla fyra en härlig morgonpromenad innan frukost. I minusgrader och med solen på väg upp gick vi upp till Landehof och där tog vi en utav 2,5 km-slingorna i hyfsat tempo. Det är var väldigt gott med frukost och morgonkaffe efter det.

Förmiddagen gick åt till diverse hushållssysslor och i samband med att Claes skulle åka till stan och se IFK:s säsongsavslutning så passade jag på att åka med in och shopa lite adventsgrejer. Det är faktiskt bara 3 veckor kvar till 1:a advent.

Väl hemma igen så tog jag hundarna på ytterligare en sväng i skogen och där körde jag även ett träningspass med Ester. Framförgående, som vi inte tränat på väldigt länge satt som en smäck och även sitt och ligg i fjärrdirigeringen. Tränar inte dessa tillsammans utan endast sitt för sig och ligg för sig. Det blev även lite kontaktövningar, apportering och kryp.

Krypet börjar gå riktigt bra och jag tror hon börjat förstå vad det hela går ut på. Hon är dock väldigt ivrig och behöver fortfarande ha ett stöd med handen framför nosen.

Nu ska jag och hundarna mysa en stund i soffan men när Claes kommer hem ska middagen vara klar har jag tänkt så vi får inte slappa till helt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar