söndag 21 november 2010

Söndagmiddag hos mamma och pappa

En lugn och skön helg är snart över och den kommer följas av en hektisk vecka. Jag jobbar bara 4 dagar och har en hel del inplanerat och det känns kul. Vi börjar imorgon med att åka och hälsa på Kari på Pussentorpet. Troligtvis blir det en långpromenad i skogen med syrran Elza och mamma Lizza.

Igår jobbade jag trots att min förkylning inte gett med sig helt. Eftersom det troligtvis skulle bli en lugn lördag satsade jag på att hals och röst skulle hålla. Det var inga som helst problem eftersom det knappt ringde någonting.

Innan jobbet hann jag med en långpromenad i skogen. Det hade snöat en hel del och det var väldigt mysigt men även lite jobbigt, framför allt för Simba, som fick väldigt mycket snö i pälsen. Fem sex gånger fick vi stanna och plocka loss klumpar stora som tennisbollar från hennes ben. Ester har mycket glansigare päls och jag tror det är därför det inte fastnar så mycket på henne.

Kvällen tillbringade vi hemma i tv-soffan. Mitt favoritprogram just nu är "Så mycket bättre" och även om det inte är mina absolut främsta idoler så tycker jag det är ett väldigt bra och trevligt program.

Idag började vi väldigt lugnt och gick inte upp förrän 11. Jag låg och läste en timme medans resten av gänget sov gott. Efter trimning av Esters tassar och en hyfsad runda i skogen åkte vi på söndagmiddag hos mamma och pappa. Även min syster och hennes familj var där och då är det rull rulle.

Clara 7 år, Märta 5 år och Arvid 2 år håller igång precis hela tiden. Självklart är hundarna populära, framför allt hos tjejerna. Simba är hur lugn och tålig som helst och jag måste säga att Ester också är väldigt duktig i deras sällskap. Hon accepterar dem och tycker de är ganska roliga. Inga som helst tendenser till att morrat åt dem även om hon ibland tycker det blir för mycket och går undan.

4 timmar tillsammans med 3 barn tar ut sin rätt och båda hundarna sover nu gott. Kvällsrundan är redan avklarad och jag funderar på att strax krya ner i sängen med min goda bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar