måndag 15 november 2010

Skatås och brudarebacken

Den här veckan är ingen höjdarvecka för min del. Jag jobbar mån-lör och har flera riktigt långa dagar. Det känns lite segt när det bara är måndag men förmodligen går även denna veckan snabbt. Claes är ledig på onsdag och mina föräldrar passar hundarna på torsdag så de kommer få det ganska bra ändå.

Idag har vi varit på Göteborgs Djurklinik och handlat foder till Simba och på vägenhem stannade vi till i Skatås. Där gick jag väldigt mycket förr men har inte varit där sedan vi flyttade i april.

Eftersom det inte blev något spår i helgen började jag med att lägga var sitt spår till hundarna. Idag fick de bara ligga i 20-25 min och det gick ganska bra ändå. Jag gjorde en stor svårighet för Ester och det var att jag korsade motionsslingan vid ett tillfälle och jag var väldigt spänd på hur hon skulle klara det.

Förutom att hon strulade lite i en vinklen så gick hon lugnt och metodiskt som vanligt. När vi kom till motionsspåret (ca 3 meter bred grusväg) så gick hon klockrent över och fortsatte på andra sidan. Det var en hel del människor som hade gått där under de 20-25 min som spåret låg. Det kändes jätteroligt att detta fungerade och jag känner mig motiverad till att utöka svårigheterna för Ester i spåret.

Efter spåret tog vi en promenad till Brudarebacken. Det finns en liten liten skidbacke som i första hand används av de allra minsta. Det är ganska trevligt att promenera upp och ner där. Det är allt lite jobbigt men det är det värt eftersom det är en väldigt fin utsikt från toppen.

Mest spring var det i Simbas ben denna dag. Ester börjar bli "efterlöpet-seg" och gick mest och lullade medan Simba sprang som en tok och rullade sig i gräset med jämna mellanrum.

För att få igång Ester lite tog jag fram hennes favvo-boll. En cerisrosa latex-boll som piper lite lagom mycket. Då fick även hon lite fart och här sitter hon och väntar på att jag ska kasta den.


Vi tre hade en mysig och skön förmiddag och nu är jag på jobbet. Hundarna vilar gott där hemma och väntar på att Claes ska komma hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar