söndag 31 januari 2010

Träning på Kallebäck

I förmiddags tog jag med mig Ester och åkte till Kallebäck för att träna. Simba fick stanna hemma och hålla husse sällskap. Det var väldigt kallt, -10 och vind, och det hade börjat snöa. Det blev inget långt träningspass men det där med att traggla länge är ändå inte något för oss.

Började med att göra några ställande med vår nya metod och vi fick till några riktigt snabba, med inte allt för mycket dubbelkommando. Linförigheten gick inte så bra idag för Ester var väldigt intreserad av några andra hundar som var på plan. Hon har kommit in i en peroid igen då andra hundar har blivit väldigt intressanta. Lite jobbig är hon men det får vi lösa.

I övrigt körde vi hopp över hinder, fjärrdirigering (med ca en meters avstånd), inkallning och lite apportering.

Efter träningen tog vi en halvtimmesprommenad vid Delsjön. Vi gick ut på sjön som var helt frusen och tog en sväng på isen. Jag försökte fånga Ester på kort när hon vackert galopperade i snön men det gick inget vidare. Eftersom jag inte fick till något fint kort lägger jag ut det fulaste kortet i stället. Hon är underbart söt vår lilla Ester men på detta kortet ser hon allt lite knasig ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar