lördag 30 januari 2010

Promenad med Lisa

Idag har jag , vovvarna och min kompis Lisa varit ute på en lång promenad. Det blev 2,5 timme faktiskt och det var riktigt skönt. Som vanligt när jag och Lisa träffas så springer tiden iväg eftersom vi har så mycket att prata om.

En tanke var att vi skulle ta med Lisas föräldrars storpudel Maya men hon var tyvärr upptagen på annat håll. Maya är 2 år (tror jag) och en väldigt springglad hund. I somras träffades Ester och Maya på Styrsö men då tyckte Maya mest att Ester var liten och läskigt. Nu tror jag de skulle ha kul tillsammans eftersom båda har mycket spring i benen. Vi får försöka få till en gemensam promenad vid ett senare tillfälle.

Lisa o Maya på en klippa på Styrsö

Dagens promenad utgick från Johanneberg. Därifrån gick vi via Korsvägen och sedan vidare till Stora Torp. Där gick vi in i skogen och kunde släppa hundarna lösa. Vi gick sedan på stigar, över golfbanan och på gångvägar ca 1 timme innan vi kopplade hundarna igen och begav oss hemmåt.
Det är väldigt skönt att komma in i värmen efter att ha varit ute så länge. Nu blir det en dusch, laga middag och sedan en lördagskväll framför TV:n. Jag ska även ta hand om Claes som bara kan sitta i soffan med sin nyopererade fot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar