tisdag 2 februari 2010

Nu räcker det

Det är jättekul med snö men nu börjar till och med jag att bli trött på det. Den snön som kommit får gärna ligga kvar men nu räcker det, det behöver liksom inte snöa mer.

Ester tycker det är jättekul med all snö och när vi är ute och promenerar i stan väljer hon inte att gå på den skottade trottoaren utan hon väljer istället att springa i de uppskottade vallarna på sidan. Mig gör det ingenting eftersom hon då inte är ivägen för någon och hon får riktigt bra motion.

Imorgon är det tänkt att vi ska göra inprovet till Lydnadsklass 1 - kursen på Kallebäck. Om det nu ska snöa hela kvällen och natten så hoppas jag att de hinner skotta planen annars undrar jag hur det kommer gå. Dels kommer Ester bara att vilja leka och dels kommer hon kanske försvinna ner i snön. Hon är ju inte så stor det lilla livet.

2 kommentarer:

  1. Himla olämpligt med inprovet i värsta snöyran, men jag är helt övertygad om att Harald, som vanligt, har plogat plan ren och fin. Vad vore den klubben utan honom??? Massor av lycka till imorgon och det skall INTE vara några problem för er!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i morgon syrran. Du fixar det galant.
    Snökramar från Syster Elza och mamma Lizza

    SvaraRadera