torsdag 7 januari 2010

My Dog

Idag har jag varit på My Dog och tittat på springerutställningen. Esters syskon Wilma (kullsyster) och Elza (halvsyster) var med. Det gick väldigt bra för Wilma som kom 3:a utav de 10 tikar som var med i hennes klass. Domaren var en äldre dam som var väldigt tuff i sin bedömning.

Självklart blev det en del shoping med. Simba fick ett nytt täcke (hon behöver ett tjockare i denna kyla med tanke på hennes dåliga päls) och Ester fick ett rosa koppel och en tävlingsbok.


Jag tittade även en stund på lydnastävlingen som dessutom var en kvaltävling till VM. Det var väldigt många duktiga hundar och duktiga förare. Tänk att jag och lilla Thelma har tävlat på denna nivå, det känns helt ofattbart just nu. Motiverad blir man i alla fall, jag ville gå hem och träna med en gång.

Tyvärr blev det inte så eftersom Ester har börjat hosta. Vet inte om det är kennelhosta men det låter onekligen så. Hon hostar inte mycket men det kommer lite då och då. Hon är ju vaccinerad så jag hoppas det blir en lindrig variant i så fall. Har börjat ge henne slemlösande och hoppas det snart ska gå över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar