fredag 15 januari 2010

Separationsångest

Den här veckan har varit händelserik för vår del vilket har gjort att vår skidresa har hamnat lite i skymmundan. Nu är det mesta fixat så nästa vecka blir det 2 visningar på vår lägenhet, besiktning av huset och Claes operation. Skönt att allt är klart så vi kan koppla av på semstern.

Separationsångesten som jag brukar ha innan vi åker iväg och lämnar hundarna har inte riktig hunnit infinna sig och det är kanske bara är bra. Jag vet att båda kommer att ha det jättebra där de ska vara men jag får lite ont i hjärtat när jag vet att det är en hel vecka innan vi ses igen. Det brukar lätta något när vi väl är iväg.

På dagens agenda står, förutom packning och andra förberedelser, att bada hundar, trimma Simba och lämna Ester i Bollebyggd. Det hade även varit skönt att hinna med en promenad i skogen nu när solen skiner. Jag har haft en slapp morgon så nu är det dags att ta tag i arbetet. Tur att jag är ledig i alla fall.

Igår tog vi en härlig promenad i sol, snö och minus 5 grader. Kan det bli bättre väder så här års?

Mina gullungar som jag kommer sakna som tusan denna veckan, men åh vad bra det kommer bli i april när vi flyttar in i vårt nya hus. Puss på er från matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar