tisdag 5 januari 2010

Legat på latsidan

Efter att ha legat på latsidan med Esters träning ett tag så har vi kommit igång och tränat både igår och idag. Jag tror att hon är bra på att vila sig i form eftersom hon nästan alltid är som bäst om hon inte tränat på länge.

Båda dagarna har vi tagit bilen till Krokslätts idrottsplats och tränat på gräsplanen där (snötäckt för närvarande). Det är en jättefin fotbollsplan som har staket runt sig men eftersom någon har gjort ett stort hål så det är bara att kliva in. Skogen ligger precis i anslutning så det är bara att fortsätta där man tränat klart.

Vi har tränat position, halter o vändningar, läggande under gång och ingångar. Ett par inkallningar klämde vi också in eftersom Ester tycker det är så roligt. Hon är väldigt förtjust i sin oranga latex-gris som hon fick i julklapp. Den är den perfekta träningsleksaken.

Idag när vi tränade läggande så kom det en människa med hund gående över planen. Hunden skällde och drog i kopplet så jag passade på att träna platsliggning med störning. De gick ganska nära oss så jag stod bara en meter från Ester. Hon verkade inte gilla hunden alls för hon blängde på den lite grann men tittade mest på mig =). Duktig vovve!

Jag jobbar till kl 20 idag och är sedan ledig 2 dagar igen. Det är så skönt med helgdagar mitt i veckan tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar