fredag 29 januari 2010

Fredag

Jag och vovvarna har precis kommit hem efter att först ha skjutsat Claes till Mölndals sjukhus och därefter promenerat i Pixbo. Claes fot ska opererad idag så han kommer troligtvis vara sjukskriven minst en månad from idag. Hundarna kommer få mycket sällskap framöver men han kommer inte kunna rasta dem värst mycket. Det är tur att vi har föräldrar och vänner som kan ställa upp när jag jobbar.

Eftersom vi redan fått till en ordentlig promenad i skogen idag är planerna för dagen att träna lite lydnad. Frågan är bara vart man ska hålla hus? Det är inte lätt att hitta nåt bra ställe nu när snön är så hård och otrevlig. Hade tänkt mig någonstans häromkring så det blir att gå ut och leta lite senare.

I måndags när jag tränade testade jag att kasta en godis upp ovanför Ester när jag kommenderade ställande under gång och oj vad snabbt hon stannade då. Efter några gånger räckte det att "låtsaskasta" lite lätt och hon tvärstannar. Det blir fokus på detta idag och även apporterng som det inte går så bra med. Har i och för sig inte tränat det så mycket så jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Vi har även börjat lite smått med fjärrdirigering, på väldigt nära håll. Det kommer inte förrän i tvåan men Estertycker det är superkul.

1 kommentar:

  1. Hej på er flitiga typer!
    Idag åkte jag förbi "vårt" träningsfält och det var nyplogat och såg väldigt inbjudande ut. Även Kallebäck är ju alltid plogat, så nu får vi prata ihop oss tycker jag. Håller vi bara igång hundarna så är det inga problem med kylan.

    Kram till er alla

    SvaraRadera