fredag 19 april 2013

Växlande väder

Att vädret kan växla snabbt visste man ju att gå från en härlig, solig vårdag till en kall, blåsig och regnig höstdag är inte riktigt vad man räknar med. Igår när jag var ledig var det precis sådant ruskigt väder men det blev en ganska bra dag ändå.

Vilmer var piggelin och vaknade 05.30 (suck) men eftersom han är så himla go på morgonen så är det ändå ganska ok. Efter lite frukost så kröp vi alla 3 (Vilmer, Ester och jag) ner i min säng igen. Vi läste lite, tittade på film och hade mysigt en stund innan det var dags att ta tag i dagen.

Trots det hemska vädret så var vi tvungna att ge oss ut på en långpromenad på förmiddagen eftersom jag och Vilmer skulle iväg en sväng till stan. När vi gick ut regnade det bara lite grann men efter en stund öppnade sig himlen. Ester och jag blev helt totalt genomblöta medans Vilmer låg gott nedbäddad i vagnen. Ester älskar ju inte vatten precis så hon gick och tryckte bredvid vagnen för att få lite skydd.

Just nu är nog Ester på sin topp när det gäller skendräktigheten. Hon går här hemma och gnäller, bäddar, bär runt saker och är allmänt olycklig. När hon inte är hemma glömmer hon det och tycker att livet är ganska kul. Kastrering i höst ligger nu ännu närmare till när man ser henne vara så här olycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar