måndag 1 april 2013

Påsken 2013

Och så var påsken 2013 i stort sett förbi. Det har varit lite hattigt för oss denna påsken men jag tycker ändå att det har varit rätt bra.

I torsdags jobbade jag kväll så på fredagmorgon begav vi oss till mamma och pappa i Ståvalla. Där stannade vi till efter lunch på påskafton och sedan vidare till Claes föräldrar i Frillesås. På påskdagen åkte vi hem igen eftersom Claes skulle på allsvenskans säsongspremiär och jag hade lita att greja med hemma.

Idag är det annandag påsk och de allre flesta är lediga men inte jag. Det är dock självvalt men man undrar alltid lite hur man tänkte när man la sitt schema. Vem kunde veta att det skulle vara en sådan här fin och solig dag men jag hoppas det håller i sig till imorgon när jag är ledig.

Jag har ändå hunnit med lite aktiviteter och har varit ute några timmar på förmiddagen. Bland annat så har jag och Ester varit i Mölnlycke och tränat rallylydnad. Vi är ju helt nya på detta och har väl kanske inte tävlingsambitioner i dagsläget men vi har fått chansen att hänga på ett gäng som tränar tillsammans lite så och då.

Man är med när det passar och Mölnlycke är ju perfekt för mig. Det var via en springerkompis som jag fick nys om detta och det visade sig vara fler jag kände bland de som var med.

Idag var vi mest med och tittade på, lärde oss lite om hur det går till och provade på en enkel bana. Ester är kanske inte som mest aktiv nu, 2 månader efter löp, men det är alltid lite kul att komma ut och hitta på nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar