måndag 29 april 2013

I skogen med uppletande

Nu har regnet dragit in över Landvetter men som tur är hann vi precis komma in efter 1,5 tim ute innan det satte igång. Vi började med att lämna Vilmer på dagis och därefter forstatte vi till skogen.

Igår var det lite si och så med hundrastningarna så idag fick det bli en rejäl sväng. Dessutom hade vi 2 stopp där vi körde lite uppletande. Jag vallade inga rutor idag utan gjorde en enklare variant. Ville se om det fanns något intresse hos den lilla damen och det tycker jag att det fanns.

Lämnade henne och gick in ca 20 meter i skogen och kastade där ut två bollar som hon sedan skickades ut för att leta upp. Hon tände till direkt och stack iväg som ett skott.


Svansen gick som en propeller under uppletandet och det är härligt att se henne tycka att detta är så roligt. För det mesta hade hon även bra tempo in och då hade jag ändå bara några tråkiga leverbitar att byta med. Nästa gång gör vi en riktig uppletanderuta och tar med något godare att bjuda på.


Nu är det snart dags för mig att åka jobbet. Nedräkningen för deklararationsperionen är i full gång. På torsdag är sista dagen för att deklarera och eftersom jag är ledig tisdag och onsdag så har jag bara 2 dagar kvar på jobbet att tampas med kundernas deklarationsproblem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar